Επιστημονική ομάδα

Μαίρη Θεοδωροπούλου

H Mαίρη Θεοδωροπούλου, ούσα η ίδια υιοθετημένη, ξεκίνησε στις αρχές του 1995 ως Ακτιβίστρια για την προάσπιση του δικαιώματος αναζήτησης βιολογικής οικογένειας των ενηλίκων υιοθετημένων. Το 1999 ίδρυσε τη μη κυβερνητική οργάνωση “Κέντρο Ερευνων Ρίζες” με σκοπό την στήριξη και την προώθηση των δικαιωμάτων των ενήλικων υιοθετημένων αλλά και των δικαιωμάτων των παιδιών στην εναλλακτική φροντίδα.

Η ίδια, μέσα από την οργάνωση έπαιξε ενεργό ρόλο στην προάσπιση και προώθηση εναλλακτικών μορφών φροντίδας με στόχο την αποϊδρυματοποίηση στην Ελλάδα. Επιπλέον έχει συμβάλει στην αναζήτηση ριζών εκατοντάδων ενήλικων υιοθετημένων αποκτώντας μια εκ βαθέων γνώση για τα συστήματα υιοθεσίας στη χώρα μας τα τελευταία 100 χρόνια. Το βιβλίο της με τίτλο «Μαρία 43668» είναι μια ιστορική έρευνα για την ιδρυματοποίηση, την αναζήτηση ριζών και την υιοθεσία στην Ελλάδα.

Το 2003-2006 εκπαιδεύτηκε από τον John Triseliotis, διδάκτορα, Καθηγητή της Κοινωνικής Εργασίας στο Πανεπιστήμιο του “Strathclyde”, στην αναζήτηση και επανένωση των βιολογικών οικογενειών των υιοθετημένων, σε συστήματα ανάδοχης φροντίδας και πρακτικές στήριξης και συμβουλευτικής για “careleavers” (νέους που έχουν φύγει από την φροντίδα παιδικής προστασίας) και υποψήφιους και μη θετούς και αναδόχους γονείς. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας της λαμβάνει συνεχιζόμενη εκπαίδευση από διεθνούς οργανισμούς σε θέματα αποϊδρυματοποίησης και αναζήτησης Ριζών ( Eurochild, Fairstart, IFCO, Hope and Homes). Είναι Μέλος σε Διεθνείς οργανώσεις υιοθετημένων ατόμων που διεκδικούν το δικαίωμα στην ταυτότητά τους.

Εκπροσωπώντας το «Κέντρο Ερευνών Ρίζες» είναι μέλος επί πολλά χρόνια του Ευρωπαϊκού Δικτύου «EUROCHILD», στον τομέα, των παιδιών που στερούνται γονικής φροντίδας.  Έχει συνεργαστεί με ευρωπαϊκές οργανώσεις και προγράμματα  (το 2011 στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Speak UP, το 2015-2017 Εθνικός συντονιστής της Eυρωπαϊκής καμπάνιας «Ανοίγοντας δρόμο για τα παιδιά της Ευρώπης” κα).  Έχει πραγματοποιήσει σημαντικές εισηγήσεις σε διεθνή συνέδρια, όπως σε συνέδρια του Eurochild στις Βρυξέλες και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, και συνέδρια από το European Expert Group (EEG) στη μετάβαση από την ιδρυματική φροντίδα σε εναλλακτικές μορφές φροντίδας και έχει συμβάλλει στην υλοποίηση Εθνικών και Διεθνών Συνεδρίων στην Ελλάδα.

Σήμερα παραμένει σύμβουλος υιοθετημένων ατόμων, υποψήφιων θετών και ανάδοχων γονέων και συνεχίζει ενεργά τον ακτιβισμό στη προάσπιση των δικαιωμάτων του Παιδιού, με ιδιαίτερο στόχο την Αποϊδρυματοποίηση παιδιών και νέων που διαβιούν σε ιδρυματική φροντίδα.

Τατιάνα Ελένη Γκόρνυ

Η Τατιάνα Ε. Γκόρνυ είναι Προσωποκεντρική Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και ιδρυτικό μέλος της Κοιν.Σ.Επ. Social Pathways.

Σπούδασε Ψυχολογία (Bachelor of Science) στο Lancaster University της Αγγλίας. Απέκτησε Certificate και Diploma στη Προσωποκεντρική Συμβουλευτική στο ICPS Ελλάδας σε συνεργασία με το Strathclyde University της Γλασκώβης. Έχει Masters of Education (Med) από το Arizona State University, ΗΠΑ στην εκπαίδευση παιδιών και νέων στο φάσμα του αυτισμού.

Αυτή τη περίοδο κάνει τη πρακτική της στη Δυαδική Αναπτυξιακή Ψυχοθεραπεία και Πρακτική (Dyadic Developmental Practice) που εξειδικεύεται στη θεραπεία οικογενειών με παιδιά με αναπτυξιακό τραύμα και προβλήματα συναισθηματικού δεσμού. Συνεχίζει τις σπουδές της στην Προσωποκεντρική εποπτεία στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Ύπαρξη στην Αθήνα.

Από το 2008 συνεργάζεται με το Κέντρο Ερευνών Ρίζες ΑμΚΕ, μέλος του Ευρωπαϊκού δικτύου Eurochild και είναι εταίρος της οργάνωσης. Εκεί εκπαιδεύτηκε σε θέματα αποϊδρυματοποίησης από επιφανείς συνεργάτες του δικτύου Eurochild και από ειδικούς διεθνών οργανώσεων IFCO, FICE, Hope and Homes και άλλες.

Έχει εξειδικευτεί σε επιστημονικά αποδεδειγμένες θεραπείες για οικογένειες με παιδιά με αναπτυξιακό τραύμα και προβλήματα που συνδέονται με τη σχέση συναισθηματικού δεσμού. Εργάζεται για τη προώθηση θεραπευτικών σχέσεων για τα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς γονική μέριμνα αλλά και για παιδιά με σύνθετο τραύμα σε βιολογικές οικογένειες. Πραγματοποιεί επιμορφωτικά σεμινάρια και συμβουλευτική σε ανάδοχους και θετούς γονείς, υποψήφιους και μη, και σε επαγγελματίες που εργάζονται στο χώρο της ιδρυματικής φροντίδας με στόχο μια αποτελεσματική εναλλακτική φροντίδα στην Ελλάδα.

Μαριλού Χατζησκουλή

Η Μαριλού Χατζησκουλή είναι Προσωποκεντρική Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και ιδρυτικό μέλος της Κοιν.Σ.Επ. Social Pathways, έχει εκπαιδευτεί (Cert & Dip) στην Προσωποκεντρική συμβουλευτική (ICPS Ελλάδα σε συνεργασία με το Strathclyde  University, Glaskow) και κατέχει πτυχίο Ψυχοθεραπείας (ECP) από την Ευρωπαική Ένωση Ψυχοθεραπείας. Είναι εκπαιδευόμενη εκπαιδεύτρια Προσωποκεντρικών συμβούλων (Κέντρο Δια βίου Μάθησης Ύπαρξις, Αθήνα).

Είναι απόφοιτος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (Πάντειο Παν/μιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών). Κάνει την πρακτική της στην Δυαδική Αναπτυξιακή Ψυχοθεραπεία (Dyadic Developmental Psychotherapy, μοντέλο Θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά με αναπτυξιακό τραύμα και προβλήματα προσκόλλησης και τις οικογένειές τους). Συνεχίζει τις σπουδές της στην Προσωποκεντρική εποπτεία στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Ύπαρξη στην Αθήνα.

Εργάζεται ως προσωποκεντρική σύμβουλος ενηλίκων και εφήβων, μέσω ατομικών συνεδριών. Αναλαμβάνει τον συντονισμό ομάδων γονέων, ομάδων προσωπικής ανάπτυξης. Αυτήν την περίοδο, λαμβάνει εξειδίκευση ως εκπαιδεύτρια σε ομάδες εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική Συμβουλευτική

Από το 2014, συνεργάζεται με το Κέντρο Ερευνών Ρίζες ΑμΚε, μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου Eurochild, μέσω του οποίου ασκεί συμβουλευτική και ψυχοεκπαίδευση θετών και ανάδοχων γονέων και είναι εισηγήτρια επιμορφωτικών σεμιναρίων σε θετούς και ανάδοχους γονείς και επαγγελματίες του χώρου παιδικής προστασίας. Επίσης, έχει εκπαιδευτεί σε θέματα αποϊδρυματοποίησης από επιφανείς συνεργάτες του δικτύου Eurochild και από ειδικούς διεθνών οργανώσεων (IFCO, FICE, Hope and Homes).

Δήμητρα Μηλιώνη

Mαθηματικός με ειδίκευση στη μαθηματική παιδεία και τα διεθνή εκπαιδευτικά συστήματα. Εκτός της  διδασκαλίας σε διεθνή και ελληνικά σχολεία με ξενόγλωσσο πρόγραμμα, συνεργάζεται με τον οργανισμό International Baccalaureate (IBO), με σχολεία και εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο σε σχέση με τα προγράμματα του IBΟ για μαθητές 3-18 ετών (PYP MYP, DP, CP) www.ibo.org.

Προσφέρει επιμόρφωση και παιδαγωγικά σεμινάρια σε σχολεία, εκπαιδευτικούς και γονείς, συμβουλευτική, και υποστήριξη στον σχεδιασμό πολιτικών, αναλυτικών προγραμμάτων, πλάνων ανάπτυξης δεξιοτήτων, αξιολόγησης, προάγοντας την πολυπολιτισμική και χωρίς περιορισμούς μάθηση (inclusive education).

Πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη των μαθητών ως μονάδες αλλά και στη συλλογική δυναμική τους. Υποστηρίζει μοντέλα εκπαίδευσης με επίκεντρο τον μαθητή και την έρευνα σχετικά με το πώς διεγείρονται οι έμφυτες ικανότητες κάθε μαθητή με βάση την ατομική ευθύνη, την πρωτοβουλία, το πάθος, τον ιδεαλισμό, την ποικιλομορφία, την εν συναίσθηση, τις δεξιότητες επικοινωνίας και τον ατομικό προβληματισμό.

Υποστηρίζει συστήματα που βοηθούν τους μαθητές να εξελιχθούν σε παγκόσμιους πολίτες και δια βίου μαθητές, ικανοί να αντιμετωπίσουν σύνθετες παγκόσμιες προκλήσεις και να λειτουργήσουν σε μια διαφορετική διεθνή κοινότητα με σεβασμό στο περιβάλλον και την ανθρωπότητα.

Προωθεί τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία να προσεγγίσουν καινοτόμα και ποικίλα εκπαιδευτικά πλαίσια, παρέχοντας την ευκαιρία να πειραματιστούν με νέα διδακτικά εργαλεία, και να δημιουργήσουν δικά τους έχοντας πρόσβαση σε δείγματα πλάνων και εργασιών καθώς και εργαλεία αξιολόγησης και ανατροφοδότησης.

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στοχεύει στην διανοητική διέγερση, προσωπική αναζωογόνηση και έμπνευση συνεχούς εκπαίδευσης ώστε με τη σειρά τους να προσφέρουν κίνητρα στους μαθητές τους να συνεχίσουν την έρευνα και τη διά βίου μάθηση, πέρα από τη σχολική μελέτη.

Καθοδηγεί γονείς στην κατανόηση αυτών των συστημάτων και πρακτικών και στο να ενθαρρύνουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις δικές τους μαθησιακές προτιμήσεις, να αναπτύξουν τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντά τους, να πάρουν ρίσκα αλλά και να αναλάβουν την ευθύνη για τις συνέπειες των επιλογών τους, να αναπτύξουν μια προσωπική ταυτότητα και να δράσουν από αυτή τη δύναμη. Η επιμόρφωση των γονέων στοχεύει στην κατανόηση νέων μοντέλων διαπαιδαγώγησης, αρωγή στην μαθησιακή διαδικασία και χάραξη στόχων, ομαλοποίηση σχέσεων.

Άννα Καλογιάννη

Η Άννα Καλογιάννη, ιδρυτικό μέλος της Κοιν.Σ.Επ, είναι πτυχιούχος Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής , Ειδικευμένη στην Αποϊδρυματοποίηση & την Παιδική Προστασία , στην αναζήτηση ριζών υιοθετημένων ατόμων καθώς και στην εποπτεία, συμβουλευτική και επιμόρφωση ανάδοχων γονέων και υποψηφίων ανάδοχων γονέων.

Ετεροαπασχολήθηκε και διαθέτει πολυετή εμπειρία ως Project Manager και Marketing Manager ενώ παράλληλα εργάστηκε ως Κοινωνική Λειτουργός σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την καταπολέμηση της φτώχειας & στήριξη των οικογενειών. Έχει διατελέσει εθελόντρια σε πολλές οργανώσεις όπου αποκόμισε εξειδικευμένη εμπειρία στη δικτύωση κοινωνικών οργανώσεων και φορέων καθώς και στις μεθόδους της Κοινωνικής Έρευνας, της Κοινωνικής Εργασίας με άτομο, οικογένεια καθώς και στην Κοινωνική Εργασία με Ομάδα. Οι πληθυσμιακές ομάδες που εστιάζει επαγγελματικά είναι, Οικογένειες, παιδιά, Άτομα με Αναπηρία καθώς και άτομα που βιώνουν ποίκιλες κοινωνικοοικονομικές δυσκολίες.